Gyakran ismételt kérdések
Miért én?
Kiemelt figyelmet fordítok a projektedre, egyszerre csak egyetlen munkát vállalok, legyen az egy grafika vagy akár egy koplett arculat.
A közös munka során maximálisan rendelkezésre állok, belátható időn belül válaszolok az üzenetekre, munkaidőben(H-P 10h- 18h) nem tűnök el, nem csak egy ügyfél vagy a sok között.
Jelentősen olcsóbb vagyok az ügynökségnél, mivel ott több embernek több óradíja lesz átlagban, mint nekem, aki egy személyben vagyok a terveződ és kiviteleződ; Természetesen nagyobb munkákra vannak a tarsolyomban olyan szakemberek, akikkel már egy ideje hatékonyan együtt dolgozunk. Viszont ha tegnapra kell, egy ügynökség feltehetően gyorsabb.
Én az őszinteségemmel szeretnék magamnak és neked is ügyfeleket szerezni, nem a nagy számok törvénye alapján, és nem a kihagyhatatlan ajánlatokkal, hamis akciókkal.... A kölcsönös szimpátia és a közös hang megtalálása vezet közös munkához .
Mennyiért dolgozom?
Nincs standard ajánlatom. Mivel minden projekt egyedi, minden ötletem is az ;) Egy -tól -ig határt lehet belőni minden esetben, akkor is más árat kalkulálok, ha egy logóról van szó, és akkor is, ha egy komplett arculatot, és/vagy weboldalt tervezek neked. Az anyagi részt megelőzően tudnom kell, hogy mi az, amit csinálni fogok, tehát ezügyben mindenképp konzultálnunk kell a munka jellgét, többrétűségét illetően. Innen következik a második kérdés:
Hogyan dolgozom?
Egy Weboldal készítés során a vállalkozásoddal kapcsolatban kérdéseket fogok feltenni és kutatást, elemzést, igényfelmérést végzek. Ebből csinálok egy vázlatot, amely előirányozza a projektedet nagyjából a közös munkánk végéig. Ezen a ponton készítek egy árajánlatot, amely attól függően változhat, hogy pl. közben milyen esetleges módosításokat kérsz, ezért fontos a folyamatos kommunikáció, és hogy értsük is egymást! Itt dől el, hogy tudunk-e együtt dolgozni. Pozitív visszajelzés esetén az ajánlatban szereplő ár 50%-át előlegként bekérem, amelyről minden estben előlegszámla készül, mellyel egyidőben megbízási szerződést kötünk.
Ok, leszerződtünk, és utána?
Először is szeretném közelebbről megismerni, hogy mivel foglalkozol, mi a vállalkozásod célja, kik az ügyfeleid, ebből készül egy un. "moodboard", magyar nevén hangulattábla;
Következő lépésben a birtokomba került információk alapján tervezek egy "branding board"-ot, amely egy olyan dokumentum, ami tartalmazza egy vállalkozás minden arculati elemét, a logótól kezdve, a színeken, mintákon és a grafikai elemeken át, a betűtípusokig mindent;
aztán együtt meghatározzuk a vállalkozás számára megfelelő weboldal funkcióit és sajátosságait. Megkezdődik az első tervek kidolgozása.
Ezután jön a Dizájn és a drótváz felépítés, átnézzük a szöveges és vizuális tartalmakat, melyeket te biztosítod a számomra(ha nem, az megint egy külön téma, kicsit lejjebb). Ebből alakítom ki a rád szabott, egyedi dizájnt. Ha ez is zöld lámpát kap nálad, mehetünk tovább:
Ezt követően az egészet a grafikai terv alapján életre hozom, magyarul lekódolom. A tárhely és a domain regisztráció pár nap, utána elvégzem a beállításokat és elkezdem a kódolást, melynek végeztével elkészül a weboldal.
A finish a projekt zárása.
A funkciók tesztelése, az oldal átnézése, ellenőrzése során rendezzük a pénzügyeket, én élesítem a weboldalt, valamint átadom a forrásfájlokat.
Grafikai megrendelésnél(arculat, logó, névjegy, csomagolástervezés, szóróanyag, repianyag, stb.) is ilyen bonyolult?
Ilyenkor a munka nagyságától függően általában fix árat beszélünk meg, mely tartalmazza a brief megírását, majd közös ötletelés, egyeztetés következik, ekkor beszéljük át a megszerzett ismeretek alapján, hogy milyen grafikai elemeket alkalmazzunk. Logó tervezésnél készítek egy pár prototípust, amelyikből kiválasztod a neked legjobban tetszőt, és ezután még két körben van lehetőséged szín, méret, elrendezés, vagy betűtípus variációkra. Ha kész vagyunk, véglegesítem és átadom neked különböző formátumokban.
Vállalok kis-és nagyarculat tervezést is: kisarculatnál létrehozok egy olyan dokumentumot, ami tartalmazza egy vállalkozás minden arculati elemét, a logótól, a színeken, mintákon és a grafikai elemeken át, a betűtípusokig mindent, egy un. branding boardot. Ez alapján készítem el a névjegy tervet, boríték, és levélpapír sablonokat, nagyarculat esetén az előbbiek, plusz kiegészül még szórólappal, utalvánnyal, brosúrával, meghívóval, reklámanyaggal, molinóval, vagy akár plakáttal, felhasználási igény szerint.
Szövegírást/blogolást/tartalomszerkesztést vállalsz?
Pontosítanék, blogot és szöveget nem írok, de ha a weboldaladat kell megtölteni tartalommal, egy interjú jellegű konzultáció alkalmával nagyon jól összefoglalhatjuk a tevékenységed, és hogy mit kínálsz, amiből azért már lehet meríteni. Képeket nem fogok tudni adni neked, nem vagyok fotós, a neten vásárolom az ügyfeleimnek a fotókat igény esetén, ezek beszerzéséhez szívesen adok elérhetőséget, vagy külön díjazás keretében vállalom az ezzel járó plusz munkát. Ezen túlmenően ha a munka jellege megkívánja, a képek manipulálása pl. arculati elemekhez, vagy logókészítés, természetesen az én feladatom :)